هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر شنبه در حالی با برگزاری 7 دیدار آغاز خواهد شد که در یکی از بازی‌های حساس، پرسپولیس از ساعت 15:45 میزبان صنعت نفت آبادان خواهد بود.

فوتبال

اگر سرخ‌های تهران قبل از تعطیلی لیگ موفق به شکست سایپا نمی‌شدند شاید امروز علی دایی روی نیمکت این تیم حضور نداشت ولی آنها ضمن شکست دادن سایپا با آرامشی نسبی به استقبال تعطیلات رفتند. البته صنعت نفت یک مانع بزرگ برای آرامش پرسپولیس است و نکته حائز اهمیت این است که تیم آبادانی با قرار گرفتن در رده هفتم جدول فقط یک پله از پرسپولیس پایین‌تر است.

اگر شاگردان آلفردو کاسیمیرو موفق به شکست پرسپولیس شوند 31 امتیازی شده و با یک امتیاز بیشتر جای سرخپوشان را در رده ششم جدول خواهند گرفت. البته پرسپولیس برای اینکه شانس قهرمانی خود را پایین نیاورد نیاز مبرمی به کسب 3 امتیاز خانگی این دیدار دارد تا حداقل فاصله‌اش با مدعیان قهرمانی بیشتر نشود. در این دیدار وحید هاشمیان مهاجم جدید سرخ‌ها برای اینکه آسیب‌دیدگی‌اش بیشتر نشود به میدان نخواهد رفت؛ در ضمن علیرضا محمد هم به این دیدار نمی‌رسد. در اردوی صنعت نفت هم احتمال غیبت روح‌الله عرب مهاجم گلزن این تیم‌ باعث نگرانی آبادانی‌ها شده ‌ و این بازیکن به احتمال فراوان نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

فراموشی خاطرات تلخ

دایی که تیمش در تعطیلات به اردوی ترکیه و دبی رفت، در آستانه این بازی می‌گوید: «با شروع بازی‌ها نشان خواهیم داد که این اردوها چقدر برای ما مفید بوده و نقاط ضعف و قوت‌مان را نشان داده است. من این قول را به هواداران می‌دهم که ضمن تلاش تا آخرین حد توان‌، نتایج خوبی بگیریم تا بتوانیم خاطره آن بازی‌های بد را از ذهن آنها پاک کنیم. نفت تیم بسیار خوبی است و بازی سختی را مقابل این تیم در پیش داریم اما در این بازی محکوم به برد هستیم و از سد این تیم خواهیم گذشت.»

او در مورد عدم‌حضور علی کریمی در پرسپولیس ادامه می‌دهد: «کریمی به من زنگ زد و در این وضعیت به او حق می‌دهم چون علی به این انتقال نیاز داشت تا اتفاقاتی که برای او افتاده بود را فراموش کند و خود را نشان دهد. نمی‌توانم بگویم متأسفانه یا خوشبختانه اما متأسفانه برای ما و خوشبختانه برای کریمی این انتقال انجام نشد و این بازیکن به آلمان رفت. فقط می‌توانم آرزو کنم علی در شالکه توانایی‌های فنی خود را نشان دهد.»

دایی در پاسخ به این سؤال که آیا مشکل شما با شیث رضایی و حاشیه‌های به‌وجود آمده به پرسپولیس ضربه نخواهد زد تاکید می‌کند: «من مشکلی با ایشان ندارم اما مطمئن باشید پرسپولیس را فدای شیث نمی‌کنم. برای من موفقیت پرسپولیس و سربلندی این تیم حرف اول را می‌زند و مطمئن باشید تا موقعی که در خدمت این تیم هستم از هیچ تلاشی برای موفقیت پرسپولیس دریغ نمی‌کنم و اجازه نمی‌دهم حاشیه‌ای به این تیم ضربه بزند.» ‌

کار سختی داریم

کاسیمیرو معتقد است که پرسپولیس در آستانه این بازی تحت فشار است. او می‌گوید: « با تیمی بازی می‌کنیم که بسیار تحت فشار است و برای قهرمانی نیاز دارد که همه امتیازهای چند بازی آینده خود را به دست بیاورد. این موضوع کار ما را مشکل می‌کند اما من به بازیکنان خودم امید دارم چراکه ما همیشه مقابل تیم‌های قدرتمند خوب بازی می‌کنیم.» سرمربی پرتغالی صنعت نفت معتقد است تعطیلی‌ نیم فصل برای این تیم بسیار مفید بوده. او در این مورد تاکید می‌کند: «ما به این تعطیلی‌ها خیلی نیاز داشتیم، چرا که از ابتدای فصل و از زمانی که از دسته اول به لیگ برتر آمده بودیم، چنین فرصتی را برای آماده‌سازی در اختیار نداشتیم. امیدوارم که تاثیر کار در این چند روز را در نیم فصل دوم ببینیم.»

برنامه‌ لیگ برتر

ساعت 15
ذوب‌آهن - سایپا
فولاد خوزستان - نفت تهران
‌ ملوان - پیکان
‌ شاهین بوشهر - سپاهان
‌ راه‌آهن - صبای‌قم
‌پاس همدان - تراکتور‌سازی

ساعت 15:45
پرسپولیس - صنعت نفت

کد خبر 127328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز